Veelgestelde vragen

Je bezoek aan Het Depot

Waar kan ik het tijdschema van een concert vinden?

  • De exacte timings van een concert zijn beschikbaar op maandag van de week dat dit concert plaatsvindt. Je vindt de timings steeds op de concertpagina op deze website of op het Facebook-event van het concert.
  • Tenzij anders vermeldt op de desbetreffende concertpagina gaan de deuren tijdens een concertavond steeds open om 20:00.

Kan ik mijn persoonlijke spullen ergens veilig achterlaten?

  • Er zijn lockers beschikbaar aan €1 per locker. Let op: de locker slikt geld in na gebruik.
  • De lockers vind je in de inkomhal van Het Depot.
  • De afmetingen van de lockers zijn de volgende: 
    • Kleine lockers: 48 cm diep - 60 cm hoog - 29 cm breed
    • Grote lockers: 48 cm diep - 90 cm hoog - 29 cm breed 

Kan ik oordoppen verkrijgen in Het Depot?

  • Uit zorg voor de toeschouwers neemt Het Depot steeds zo veel mogelijk maatregelen genomen die gehoorschade helpen te voorkomen. Zo worden de geldende geluidsnormen strikt gehandhaafd en kunnen alle concertgangers gratis oordopjes verkrijgen aan het onthaal en de toog van Het Depot.

Zijn huisdieren toegelaten in Het Depot?

  • Huisdieren zijn niet toegelaten in Het Depot, met uitzondering van assistentiehonden.

Ik ben iets vergeten in Het Depot. Wat nu?

  • Het Depot verzamelt na een concert alle verloren voorwerpen.
  • Stuur een e-mail naar info@hetdepot.be en vermeld het desbetreffende verloren voorwerp en de datum van het verlies.

Hoe kan ik consumpties betalen?

  • Consumpties worden betaald met drankjetons van Het Depot. Deze zijn verkrijgbaar in de twee automaten in de foyer (bancontact) en aan het onthaal (cash). Je kan ook op voorhand drankjetons aankopen via deze link.
  • Vermijd wachtrijen en koop je drankjetons op voorhand. Dit kan online tijdens het aankopen van concerttickets. De drankvoucher ontvang je per mail of in de app en deze kan je omruilen voor jetons aan het onthaal. Deze jetons zijn niet in te ruilen voor cash geld en hebben een beperkte geldigheidsduur. Na de vermelde datum worden ze niet meer aanvaard.

Wat zijn de regels rond roken?

  • Roken in Het Depot is ten strengste verboden. Tijdens gewone concerten kan je de zaal verlaten om een rookpauze in te lassen. 
  • De politie voert anonieme controles op en zowel de overtreder als Het Depot kan hiervoor zwaar beboet worden. 

Wat is de minimumleeftijd om een concert in Het Depot te mogen bijwonen?

  • Er is geen minimumleeftijd om een concert in Het Depot te mogen bijwonen.
    Kinderen jonger dan 12 jaar worden wel verwacht begeleid te worden door een volwassen bezoeker. Kinderen van alle leeftijden dienen tickets aan te kopen.

Is Het Depot rolstoelvriendelijk?

  • Het Depot is rolstoelvriendelijk. 
  • Indien je in het bezit bent van een begeleiderspas van de provincie, kan je je vijftien minuten voor het openen van de deuren aanmelden aan het onthaal van Het Depot. Daar begeleiden de medewerkers van Het Depot u naar de plateaulift zodat u rustig de zaal kan betreden. Stuur daarvoor eerst een mail naar support@hetdepot.be 

Hoe ziet de zaal eruit?

Onze verschillende zaalopstellingen kan je hier vinden. 

Kan ik parkeren dichtbij Het Depot?

  • Er is de betaalparking 'De Bond' onder het station van Leuven, vlakbij onze concertzaal. Deze parking is 24/7 open. Tussen 19:00 en 07:00 betaalt u slechts €3.

Met de trein naar Het Depot?

  • We raden iedereen aan om met de trein te komen naar Het Depot. Het is de meest zorgeloze en ecologisch verantwoorde manier om tot bij ons te geraken. Reis nu heen-en-terug tegen halve prijs op de datum van je concert met het Bravo! Ticket van NMBS. Meer info vind je hier

Kan ik zitplaatsen reserveren in Het Depot?

  • De zitplaatsen in onze zaal zijn niet op voorhand reserveerbaar. We handhaven het principe van 'first come, first served'. Wil je zeker zijn van een zitplaats raden we je aan op tijd te komen.
  • Enkel bij concerten in Flex-opstelling, zijn er zitplaatsen aanwezig. Check de zaalopstelling via de desbetreffende concertpagina van je concert op deze website.
  • Ben je moeilijk te been? Mail twee dagen voor je concert naar info@hetdepot.be.

Kan je met een begeleiderspas van de provincie een gratis begeleider meenemen naar concerten in Het Depot?

  • Dat kan! Wanneer je in het bezit bent van een begeleiderspas van de provincie of een European Disability Card kan je een gratis begeleider meenemen naar concerten.
  • Je koopt zelf je ticket aan. Een gratis ticket voor je begeleider kan je met begeleiderspas aanvragen via support@hetdepot.be, met bewijs van een begeleiderspas (bv. een scan). Daarna krijg je via mail alle info waar en wanneer je je kan aanmelden.

Ik ben hobbyfotograaf. Mag ik foto's maken?

Het is enkel toegestaan om foto’s te maken als je een perskaart of -accreditatie hebt voor dit concert óf als je onze huisfotograaf bent. Fototoestellen en opnamemateriaal mag je niet meenemen, uitgezonderd je gsm of smartphone.

Tickets

Hoe kan ik tickets bestellen?

Alles wat je moet weten over jouw aangekochte tickets.

Ik ben mijn ticket(s) kwijt. Wat nu?

  • Dat kan de beste al eens overkomen! Stuur twee werkdagen op voorhand een mail naar support@hetdepot.be en vermeld de naam en het e-mailadres van de persoon die de tickets bestelde. 
  • Indien je tickets kocht via de Ticketmatic-app, vind je deze terug via de applicatie van Ticketmatic op je smartphone.
  • Heb je de bevestigingsmail nog, maar ben je de uitgeprinte tickets kwijt? U kan de tickets gewoon opnieuw afdrukken door op de link in de bevestigingsmail te klikken.

Ik ben verhinderd voor een concert.

  • Het Depot heeft een samenwerking met Ticketswap en we garanderen via Ticketswap een veilige doorverkoop. Als je via Ticketswap een ticket koopt, krijg je een nieuwe QR-code waardoor het ticket veilig overgedragen wordt. 
  • Tenzij je concert verplaatst of afgelast is, kom je niet in aanmerking voor een terugbetaling. 
  • Indien je een ticketkocht met UiT Pas-kansenstatuut en je wil deze doorverkopen, mag deze niet doorverkocht worden op Ticketswap en kan je contact opnemen met support@hetdepot.be

Kan mijn ticket gescand worden vanaf mijn mobiele telefoon?

  • Yes, of course! De QR-code van een geldig ticket tonen op je smartphone, is voldoende om toegang te krijgen tot het concert.

Het concert waar ik tickets voor kocht is geannuleerd. Wat nu?

  • Wanneer een concert wordt geannuleerd brengen we de ticketkoper hiervan via e-mail op de hoogte. In deze e-mail vind je ook alle informatie in verband met de terugbetaling van je ticket. Let op: enkel de persoon die de bestelling plaatste, wordt op de hoogte gebracht via e-mail. 
  • Bij een uitzonderlijke annulatie van een concert worden tickets automatisch en volledig terugbetaald op het rekeningnummer waarmee je destijds je tickets betaalde. Deze terugbetaling vindt ten laatste dertig dagen na de annulatie van het concert plaats. Indien je vragen hebt rond deze terugbetaling kan je contact opnemen met support@hetdepot.be.

Het concert waar ik tickets voor wil kopen, is uitverkocht. Wat nu?

  • Via de desbetreffende concertpagina kan je je op de wachtlijst van dit concert plaatsen. Als er tickets vrijkomen, wordt er contact opgenomen via mail. Let op: een plaats op de wachtlijst geeft geen garantie op tickets.
  • Ticketswap is de enige veilige manier om tweedehands tickets aan te kopen. Als je via Ticketswap een ticket koopt, krijg je een nieuwe QR-code waardoor het ticket veilig overgedragen wordt.

Hoe verkrijg ik mijn korting met mijn KU Leuven Cultuurkaart?

  • Indien je in het bezit bent van een KU Leuven Cultuurkaart, betaal je minder voor een concertticket. Via de desbetreffende concertpagina kan je tickets aankopen met jouw KU Leuven Cultuurkaart. Dien het r-nummer in en ons ticketsysteem doet de rest!

Hoe verkrijg ik mijn korting met mijn UiTPAS?

  • Omdat stad Leuven iedereen wil betrekken bij cultuur, sport en ontspanning, biedt de stad voor bepaalde groepen kortingen aan. De UIT-pas is gratis als u in aanmerking komt voor verhoogde tegemoetkoming of leeft in schuldbemiddeling of budgetbeheer. U heeft dan ook recht op een kansentarief.
  • Indien je recht hebt op een kansentarief krijg je bij Het Depot een korting van 80% op de toegangsprijs. Je kan deze tickets kopen door het nummer van je UIT-pas in te geven op de ticketlink van het concert waar je tickets voor koopt. Ons ticketsysteem doet de rest!

Kan ik tickets aankopen met een Sodexo cultuurcheque?

  • Enkel tijdens concertavonden van 20u tot 21u30 kan je aan ons onthaal tickets aankopen. 
  • Aan ons onthaal kan je met Payconiq, Bancontact en SODEXO cultuurcheques betalen. Online kan je geen tickets aankopen met SODEXO cultuurcheques.
  • De betaalkaarten van Sodexo kan je niet gebruiken in Het Depot. Je kan wel betalen met papieren Sodexo cultuurcheques of via de applicatie. Binnenkort kan je ook via Ticketmatic betalen met cultuurcheques. 

 

Ik ontvang graag een factuur van de aangekochte tickets.

  • Je kan je factuur eenvoudig downloaden in de bevestigingsmail die je ontvangt nadat je je tickets online hebt besteld. 

Wat zijn de verschillende betaalmethodes?

  • Onthaal: bancontact en Payconiq.
  • Online: Kredietkaart (VISA, Amex en MasterCard), bancontact, online banking
  • Je ontvangt je e-tickets van zodra Het Depot je betaling ontvangt.

Mag ik tickets die op mijn naam staan doorgeven aan iemand anders?

  • No problemo! We controleren de namen op de tickets niet.

Zaalverhuur

Wat zijn de prijzen voor het gebruik van ruimtes?

  • Een concert, afterparty, receptie, congres of bedrijfsfeest met catering? Met het trein- en busstation en een auto- en grote fietsenparking voor de deur is Het Depot de ideale locatie om een groot event op poten te zetten. Onze professionele infrastructuur biedt tal van mogelijkheden om zelf of samen met ons iets te organiseren. 
  • Door de vele mogelijkheden en zalen werken we steeds met offertes op maat. Zo zijn de tarieven afhankelijk van het type evenement (aantal verwachte bezoekers, aantal zalen, catering, zaalwachters, vestiaire). 
  • Contacteer ons via dit contactformulier voor een vrijblijvende offerte op maat. Hoe gedetailleerder de aanvraag, hoe sneller we kunnen inspelen op uw wensen. 

Welk materiaal is inbegrepen in de zaalprijs?

  • Het Depot is één van de grootste concertzalen van Vlaanderen en beschikt over een uitgebreide en professionele technische installatie (geluidsinstallaties, theaterlicht, beamers, schermen, etc.) en een uiterst bekwame ploeg technici. 
  • Qua techniek en catering maken we steeds een offerte op maat. Contacteer ons via dit contactformulier voor een vrijblijvende offerte op maat. Hoe gedetailleerder de aanvraag, hoe sneller we kunnen inspelen op uw wensen. 

Kan ik mijn eigen cateraar meebrengen?

  • Het Depot werkt met vaste cateringpartners. Van daaruit kunnen we steeds een aanbod op maat voorstellen op maat van de wensen van de klant. 

 

    Is er eigen WiFi?

    • Het Depot is voorzien van snelle en stabiele WiFi-infrastructuur. 

    Kan ik tijdens de zaalhuur met eigen personeel werken?

    • Afhankelijk van het type activiteit schakelen we steeds eigen zaalpersoneel en technici in.Onze ploegen van technici, zaalwachters, horecapersoneel en onthaalmedewerkers zijn het best geschikt om uw event zorgeloos in goede banen te leiden. 

    Depot Academy

    Kan ik een repetitieruimte, DJ-lab of studio huren in Het Depot?

    • Voor alle  informatie over eventuele beschikbaarheid en bijhorende voorwaarden van deze ruimtes, kan je terecht bij mien@hetdepot.be.

    Hoe kan ik mij inschrijven voor Open Mic?

    • Iedere eerste woensdag van de maand organiseert Depot Academy een Open Mic in de foyer van Het Depot.
    • Indien je graag op onze Open Mic wil optreden, kan je je inschrijven via VI.BE.

    Het Depot Cares

    Wat kan ik doen als een situatie tijdens het concert/feest onveilig, oncomfortabel of als niet juist ervaar?

    • Het Depot is een concertzaal waar iedereen zich veilig en welkom moet kunnen voelen. Discriminatie, racisme en elke vorm van grensoverschrijdend gedrag wordt niet getolereerd. 
    • Als je een situatie als onveilig, oncomfortabel of niet juist ervaart, spreek een persoon aan met een ‘Het Depot’-t-shirt of bel naar het nummer +32 486 15 26 27.

    Wat doe ik als er mij iets dwarszit na een concert of feest?

    • Zit er iets dwars na een afgelopen concert of feest of wil je graag nog iets kwijt? Wij staan klaar om je te helpen en eventuele vragen of problemen te beantwoorden. Je kan ons steeds bereiken via info@hetdepot.be

    Werken in Het Depot

    Kan ik vrijwilligerswerk doen in Het Depot?

    • Dat kan! Het Depot is steeds op zoek naar enthousiaste vrijwilligers met een hart vol muziek. De vrijwilligers van Het Depot spelen een sleutelrol onze werking. Ze zijn actief tijdens de concertavonden, werken mee aan de promotie en maken deel uit van het beheer van Het Depot.
    • In ruil voor uw inzet kan je gratis concerten bijwonen en krijg je leuke extra's. Heb je nog wat vrije tijd die je graag wil doorbrengen in een jonge, bruisende en muzikale omgeving? Mail naar myrthe@hetdepot.be.

    Zijn er openstaande vacatures in Het Depot?

    • Van zodra er vacatures voor betaalde functies in Het Depot zijn, verschijnen deze op onze nieuwspagina en social media kanalen.