Algemene voorwaarden

De koper erkent voor het afronden van de ticketaankoop uitdrukkelijk deze algemene voorwaarden ontvangen te hebben, er kennis van genomen te hebben en ze te aanvaarden. 

Het Depot vzw handelt als organisator voor de eigen Depot-concerten en -evenementen, als dienstverlener inzake ticketverkoop en als dienstverlener voor de organisatoren van evenementen en/of zaalhuurders.

Verkoopsvoorwaarden

  • Online kan je maximaal 10 tickets voor eenzelfde voorstelling kopen.
     
  • De ticketprijzen zijn exclusief online transactiekosten (2 euro per ticket). Je ontvangt je e-ticket(s) als PDF bij je bevestigingsmail. Je kan deze uitprinten of ze tonen op je smartphone. Je kan ze tevens downloaden in de Ticketmatic App.
     
  • In de bevestigingsmail is een kopie van je betaalbewijs te vinden. Eventuele facturatie is aan te vragen via info@hetdepot.be 
     
  • Je kan je tickets online betalen met Bancontact, Payconiq, MasterCard, VISA, iDEAL of met een waardebon van Het Depot.
     
  • Je kan je tickets ook fysiek aankopen met Bancontact, Payconiq of met Cultuurcheques van Sodexo in Het Depot op concertavonden vanaf 20u tem 23u. 
     
  • Je kan geen tickets via mail of telefoon reserveren.
     
  • Dankzij de samenwerking met UiTPAS Leuven kunnen UITPAS-houders van de regio Leuven, Bierbeek, Herent en Oud-Heverlee van een korting genieten op ticketprijzen. Ook met de Cultuurkaart van KULeuven bieden wij een aangepast tarief aan.
     
  • Waardebons van Het Depot blijven als betaalmiddel één jaar geldig vanaf de datum van aankoop. Het concert waarvoor de waardebon gebruikt wordt, moet niet binnen die periode vallen.
     
  • De waardebon moet niet volledig gebruikt worden voor een enkele aankoop, maar kan verdeeld worden over meerdere aankopen bij Het Depot.
     
  • Onze tickets zijn verkrijgbaar in Het Depot of in onze voorverkooppunten: Bilbo, GigaSwing en Fnac. Voor tickets van ons festival M-IDZOMER kan je ook terecht in M Leuven. Op al onze verkopen is de Wet van 30 juli 2013 uitdrukkelijk van toepassing. 
     
  • Tickets verloren? Of een vraag rond je tickets? Contacteer ons ten laatste één werkdag voordat het concert plaatsvindt via support@hetdepot.be. Op concertavonden kan je via het onthaal je tickets terugvinden. 
     
  • Wil je je tickets doorverkopen? Doe dit enkel via www.ticketswap.be, onze betrouwbare en veilige partner om tweedehands tickets zowel aan te bieden als te verkopen.
     
  • Andere platformen, zoals Facebook, Bemster en Viagogo, zijn niet betrouwbaar en verkopen tickets aan woekerprijzen. Een lijst met twijfelachtige websites vind je hier. Kocht je tickets via een niet-officiëel verkoopkanaal en het gaat om een vals ticket? Dan kunnen wij je helaas niet verder helpen. Als slachtoffer kan je wel een klacht indienen via het meldpunt van de FOD Economie.
     
  • Conform de wettelijke bepalingen heeft Het Depot de mogelijkheid om uw adressen op te nemen in de databank van Het Depot. Het Depot draagt zorg voor uw privacy en hanteert hiervoor de Belgische privacywet (Wet van 30 juli 2018 - betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens). Lees alles over ons privacybeleid hier.
     
  • Bij geschillen zijn slechts de rechtbanken van het arrondissement Leuven bevoegd. De Belgische wetgeving is van toepassing. 
     
  • Bij vragen over je tickets, kan je terecht bij support@hetdepot.be 

Annulatie

  • Wanneer een concert uitgesteld of geannuleerd wordt, ontvang je daarover een mail. Let wel: enkel het mailadres dat je opgaf bij het aankopen van je tickets, krijgt deze mail. Indien je bent uitgeschreven voor het ontvangen van onze mails is het mogelijk dat je niet wordt ingelicht over deze annulatie.
     
  • Op onze website en Facebook-evenementen kan je steeds terecht voor de laatste updates.
     
  • Als een concert wordt uitgesteld blijft je ticket geldig voor de nieuwe datum. Kan je op dat moment niet? Dan heb je recht op een voucher ter waarde van het ticket of op een terugbetaling. 
     
  • Tickets worden automatisch terugbetaald bij concerten die geannuleerd zijn en niet verplaatst worden.

Het Depot Cares ♥

  • Het Depot is een concertzaal waar iedereen zich veilig en welkom moet kunnen voelen. Discriminatie, racisme en elke vorm van grensoverschrijdend gedrag wordt niet getolereerd.
     
  • Het Depot streeft ernaar een vertegenwoordiging te zijn van de maatschappij en trekt dit door in haar programmatie, personeels- en vrijwilligersbeleid en de partners waar Het Depot mee samenwerkt.
     
  • Het Depot hecht belang aan kernwaarden als openheid, gelijkwaardigheid, vrijwilligheid en inclusiviteit.
     
  • Als je een situatie als onveilig, oncomfortabel of niet juist ervaart, spreek een persoon aan met een T-shirt van ‘Het Depot’ of bel naar het nummer +32 486 15 26 27.
     
  • Zit er iets dwars na een afgelopen concert of feest of wil je graag nog iets kwijt? Wij staan klaar om je te helpen en eventuele vragen of problemen te beantwoorden. Je kan ons steeds bereiken via info@hetdepot.be

Toegankelijkheid

  • Het Depot hanteert een rolstoelvriendelijk beleid.
     
  • Ben je een rolstoelgebruiker, slecht te been, slechtziend of slechthorend? Dan geven we je graag een aangepaste plaats. Bespreek vooraf je noden met onze ticketshop via support@hetdepot.be. Uiteraard is ook je assistentiehond steeds van harte welkom.
     
  • Ben je in het bezit van een begeleiderspas of een European Disability Card? Neem dan contact met ons op via support@hetdepot.be zodat zowel jij als je begeleider vlot naar binnen kunnen komen.
     
  • Vraag vroegtijdig een ticket voor je begeleider aan. Indien een concert uitverkocht is kan er namelijk geen plek voor je begeleider gegarandeerd worden.

Praktisch

  • Voor uitverkochte concerten kan je je op de wachtlijst inschrijven. Als er een plaats vrijkomt, word je hiervan op de hoogte gebracht.
     
  • Timings en zaalopstelling zijn altijd onder voorbehoud van mogelijke wijzigingen. De timings en zaalopstelling van een concert zijn beschikbaar op maandag van de week dat het concert plaatsvindt. Je kan deze terugvinden op de concertpagina van onze website of het Facebook-event van het concert. Tenzij anders vermeld, gaan de deuren tijdens een concertavond doorgaans open om 20.00 uur.
     
  • Er zijn lockers beschikbaar voor €1 per locker. Let op: de locker slikt geld in na het gebruik. Je kan de lockers vinden in de inkomhal van Het Depot alsook aan de toiletten.
     
  • Uit zorg voor de toeschouwers neemt Het Depot steeds zo veel mogelijk maatregelen die gehoorschade helpen te voorkomen. Zo worden de geldende geluidsnormen strikt gehandhaafd en kunnen alle concertgangers gratis oordoppen verkrijgen aan het onthaal en de bar van Het Depot.
     
  • Huisdieren zijn niet toegelaten in Het Depot, met uitzondering van assistentiehonden.
     
  • Het Depot verzamelt na een concert alle verloren voorwerpen. Stuur een e-mail naar support@hetdepot.be wanneer je iets kwijt bent. Het Depot is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van persoonlijke spullen.
     
  • Roken of vapen in Het Depot is ten strengste verboden. De politie voert anonieme controles op en zowel de overtreder als Het Depot kan hiervoor zwaar beboet worden.
     
  • Er is geen minimumleeftijd om een concert in Het Depot te mogen bijwonen. Kinderen jonger dan 12 jaar worden wel verwacht begeleid te worden door een volwassen bezoeker. Kinderen van alle leeftijden dienen tickets aan te kopen.
     
  • Alcohol mag niet geconsumeerd worden onder de 16 jaar. Geen sterke dranken onder de 18 jaar. Bovendien zijn eigen consumpties verboden.
     
  • Bezit of gebruik van soft- en harddrugs is verboden. Bij vaststelling of vermoeden van handel en/of gebruik van drugs wordt onmiddellijk de politie verwittigd.