(Don't) Mind The Future: hoe digitaal is de muziekindustrie in 2025?

dontmindthefuture
maandag 08 februari 2021

Laten we heel wat innovatieve iniatieven weldra achter in het coronatijdperk? Of zijn ze het begin van een evolutie in nieuwe modellen?

VI.BE, Het Depot, OLT Rivierenhof en Trix lanceren met ‘(Don't) Mind the future' vijf gesprekken over de toekomst van de muzieksector. Tijdens de Week van de Belgische muziek worden vijf dagen lang vijf verschillende thema’s aangesneden. Het doel? Elkaar inspireren en samen tot nieuwe inzichten komen. Van 8 tot 12 februari vindt er elke dag van 12u30 tot 13u30 een nieuw gesprek plaats, live te volgen via Facebook of Spotlight.

Ontdek het volledige programma hier.

HOE DIGITAAL IS DE MUZIEKINDUSTRIE IN 2025?

Het voorbije jaar was er één van in allerijl projecten digitaliseren. Uit die chaos ontstonden ook heel wat vooruitstrevende initiatieven. Laten we deze weldra achter in het coronatijdperk? Of zijn ze het begin van een evolutie in nieuwe modellen voor onze muzieksector?

Moderator Noonah Eze (DJ Black Mamba) werpt een blik op de toekomst met Fredo De Smet (Media & Culture Fast Forward), Ineke Daans (Head of [PIAS] Branded Communications), Birger De Geyter (co-founder META, commercieel directeur & e-sports expert) en Hervé Verloes (directeur XR Production Poolpio, immersive content studio).

Aly Gillani (label representative bij Bandcamp) licht in een keynote toe hoe Bandcamp naar de toekomst kijkt en welke (nieuwe) digitale inkomstenmodellen zij identificeren.